Novinky ze sekce Risen 2
První obrázky z Risen 2
Magazín Pc Games na svém webu vydal první tři obrázky k Risen 2. Vidíme na nich prostřetí tropického pobřeží, které je ještě více pestrobarevnější než v Risen 1. Zajímavostí je také střelná zbraň na jednom z obrázků. Více informací zatím venku není, jakmile budeme vědět něco dalšího, dáme vám vědět.
Obrázky si můžete prohlédnout v galerii na pcgames.de.

Obrázky si můžete prohlédnout v galerii na pcgames.de.

Risen 2 má podtitul Dark Waters
Dnes byla spuštěna oficiální stránka k Risen 2, kterou najdete na adrese www.risen2.com (díky Treonovi). Web prozrazuje, že plný název pokračování prvního dílu je "Risen 2: Dark Waters". Stránka kromě již zveřejněných screenshotů nabízí malý průlet ostrovem, kde můžete spatřit několik zajímavých zákoutí.


Střípky příběhu Risen 2
Díky našim německým kolegům, kteří sepsali výtah informací z článku v PC Games, nyní máme možnost nahlédnout na první střípky příběhu Risen 2.
Budete hrát za bezejmenného hrdinu z předchozího dílu. Hrdina si velmi dobře pamatuje na události z prvního dílu (neutrpěl tedy žádnou ztrátu paměti jako třeba v hrdina v G2) a A vzpomínky na minulost jej nyní trápí. Poznamenán bojem nyní žije v desiluzi v malém přístavu jménem "Caldera". Vypadá tak trochu jako Tom Cruise, nosí pásku přes oko, pod kterou se nachází okulár bývalého Inkvizitora.
Risen 2 se již neodehrává na ostrově Faranga, ale na různých ostrovech. Caldera je poslední bašta Inkvizice, která se stále soustřeďuje na poražení titánů. Na moři ovšem vládnou bouře, kvůli kterým jsou zásobovací lodě odsouzeny ke ztroskotání. Jednoho dne je na pevninu vyplavena Patty, hrdinova přítelkyně z prvního dílu, díky čemuž se hrdina zase rozvzpomene na svůj osud.
Kromě Patty v Risen 2 nás čeká mnoho známých a ještě více nových postav. Na začátku hry také potkáme Carlose, bývalého velitele vojáků v přístavu na Faranze. Prozradí nám, že otec Patty, Greg(orius) Stahlbart, našel způsob, jak plout světovými oceány tak, aby jeho loď nebyla potopena. Hrdina se připojí ke své staré přítelkyni, aby našel jejího otce spolu s jeho tajemstvím a současně také zachránil svět.
Celkově má být příběh komplexnější a také více "vedoucí". To znamená, že narozdíl od Risen, bude mít počáteční děj silnou linii. V pokročilé fázi hry bude děj stále volnější a volnější a hráčova rozhodnutní budou mít silné důsledky.
Další informace o herním světě a technické stránce věci budou následovat během odpoledne.

Budete hrát za bezejmenného hrdinu z předchozího dílu. Hrdina si velmi dobře pamatuje na události z prvního dílu (neutrpěl tedy žádnou ztrátu paměti jako třeba v hrdina v G2) a A vzpomínky na minulost jej nyní trápí. Poznamenán bojem nyní žije v desiluzi v malém přístavu jménem "Caldera". Vypadá tak trochu jako Tom Cruise, nosí pásku přes oko, pod kterou se nachází okulár bývalého Inkvizitora.
Risen 2 se již neodehrává na ostrově Faranga, ale na různých ostrovech. Caldera je poslední bašta Inkvizice, která se stále soustřeďuje na poražení titánů. Na moři ovšem vládnou bouře, kvůli kterým jsou zásobovací lodě odsouzeny ke ztroskotání. Jednoho dne je na pevninu vyplavena Patty, hrdinova přítelkyně z prvního dílu, díky čemuž se hrdina zase rozvzpomene na svůj osud.
Kromě Patty v Risen 2 nás čeká mnoho známých a ještě více nových postav. Na začátku hry také potkáme Carlose, bývalého velitele vojáků v přístavu na Faranze. Prozradí nám, že otec Patty, Greg(orius) Stahlbart, našel způsob, jak plout světovými oceány tak, aby jeho loď nebyla potopena. Hrdina se připojí ke své staré přítelkyni, aby našel jejího otce spolu s jeho tajemstvím a současně také zachránil svět.
Celkově má být příběh komplexnější a také více "vedoucí". To znamená, že narozdíl od Risen, bude mít počáteční děj silnou linii. V pokročilé fázi hry bude děj stále volnější a volnější a hráčova rozhodnutní budou mít silné důsledky.
Další informace o herním světě a technické stránce věci budou následovat během odpoledne.

Risen 2: Herní svět, dovednosti a úkoly
V další části výtahu z článku v německém časopise PC Games se zaměříme na zasazení Risen 2.
Hra bude zasazena do prostředí pirátů, což byl jeden z návrhů komunity na německých fórech. Zásadní rozdíl od prvního dílu je ten, že v Risen 2 budete moci navštívit více ostrovů. Cesta mezi ostrovy bude pomocí lodi, která bude plout mezi jednotlivými ostrovy. Jestli si hrdina bude moci pořídit loď vlastní nebo jestli bude moci plout s Patty a jejími piráty, to zatím nebylo prozrazeno. Rychlý způsob cesty má být k dispozici i na pevnině.
Výhodou více ostrovů je to, že díky nim mohou být realizována různá klimata a k nim příslušející prostředí a monstra. Každý ostrov tak bude mít svou unikátní vegetaci a monstra. Svět nebude ve hře "jako jedenu kus", nicméně jednotlivé ostrovy budou odděleny loadingama (což sníží nároky na paměť). Současně bylo řečeno, že na již jednou navštívené ostrovy se vrátíte, jelikož vás tam zavedou události ve hře.
Piraně se celkově vzato dost řídili přáními komunity. K pirátskému zasazení je ve hře přidán nový druh zbraní - střelné zbraně. Hrdina tak bude mít schopnost používat i pistole, pušky atp. A ano, bude moci používat i kanóny, ale pouze na pevných bodech. Ty budou užitečné v boji proti více nepřátelům.
Tuto dovednost se ovšem budete muset nejdříve naučit, jak je u Piraní zvykem, u nějakého učitele. Svět má být celkově větší a především realističtější. A tak třeba narazíte na truhly, které jsou prázné nebo obsahují různé cetky. A žádná truhla pak není ve světě jen tak bez "příběhu na pozadí". Truhla většinou bude někomu patřit nebo tak.
Realističnost má vliv také na úkoly. Vývojáři si zde dali práci, aby vedlejší úkoly působily komplexněji a (opět) nabízely více možných způsobů jejich řešení. A ubyde úkolů (nebo takové vůbec nebudou), kdy vás osoba A pošle přes půl světa za osobou B, abyste jí předali květinu.
To ovšem není všechno. Ještě pro vás připravujeme poslední část výtahu, které se dočkáte během odpoledne.
Hra bude zasazena do prostředí pirátů, což byl jeden z návrhů komunity na německých fórech. Zásadní rozdíl od prvního dílu je ten, že v Risen 2 budete moci navštívit více ostrovů. Cesta mezi ostrovy bude pomocí lodi, která bude plout mezi jednotlivými ostrovy. Jestli si hrdina bude moci pořídit loď vlastní nebo jestli bude moci plout s Patty a jejími piráty, to zatím nebylo prozrazeno. Rychlý způsob cesty má být k dispozici i na pevnině.
Výhodou více ostrovů je to, že díky nim mohou být realizována různá klimata a k nim příslušející prostředí a monstra. Každý ostrov tak bude mít svou unikátní vegetaci a monstra. Svět nebude ve hře "jako jedenu kus", nicméně jednotlivé ostrovy budou odděleny loadingama (což sníží nároky na paměť). Současně bylo řečeno, že na již jednou navštívené ostrovy se vrátíte, jelikož vás tam zavedou události ve hře.
Piraně se celkově vzato dost řídili přáními komunity. K pirátskému zasazení je ve hře přidán nový druh zbraní - střelné zbraně. Hrdina tak bude mít schopnost používat i pistole, pušky atp. A ano, bude moci používat i kanóny, ale pouze na pevných bodech. Ty budou užitečné v boji proti více nepřátelům.
Tuto dovednost se ovšem budete muset nejdříve naučit, jak je u Piraní zvykem, u nějakého učitele. Svět má být celkově větší a především realističtější. A tak třeba narazíte na truhly, které jsou prázné nebo obsahují různé cetky. A žádná truhla pak není ve světě jen tak bez "příběhu na pozadí". Truhla většinou bude někomu patřit nebo tak.
Realističnost má vliv také na úkoly. Vývojáři si zde dali práci, aby vedlejší úkoly působily komplexněji a (opět) nabízely více možných způsobů jejich řešení. A ubyde úkolů (nebo takové vůbec nebudou), kdy vás osoba A pošle přes půl světa za osobou B, abyste jí předali květinu.
To ovšem není všechno. Ještě pro vás připravujeme poslední část výtahu, které se dočkáte během odpoledne.
Risen 2 hotov z 80%
Přinášíme vám poslední část informací z článku v německém časopise PC Games, které jsou momentálně na netu k dispozici.
Animace jsou nahrávány pomocí technologie "motion capturing", hrdina se tak bude pohybovat realističtěji. Takže již nebude skákat tak zvláštně, a pokud bude stát na schodech, bude postoj realistický, pokud budou nohy na různých schodech. Motion capturing je použit také u bojů.
Kromě vylepšení animací pohybu jsou vylepšeny také pohyby tváře, které vypadají mnohem lépe než jen obyčejné otevírání a zavírání úst. Nejlépe to bude vidět na nějakém videu, na které si ovšem ještě budeme muset počkat. Celkově vypadají monstra a NPC postavy detailněji a věrohodněji než v předchozím díle.
Grafika také prošla velkým vylepšením. Díky bump mappingu vypadají textury plastičtěji a tím tak opticky o něco lépe. Oblaka již nejsou jen jednoduché textury, nýbrž jsou korektně fyzikálně vypočítávány a zobrazovány.
Jak jsme již zmínili, ve hře budou loadingy při přechodu mezi ostrovy, to ovšem budou jediné loadingy ve hře. Stejně tak nenarazíme ani na žádné neviditelné bariéry (jako třeba v Arcanii). Herní svět bude kompletně volný a prozkoumatelný a interakce s ním byla ještě vylepšena.
Zajímavou informací jsou také zbroje. Ve všech dřívějších hrách Piranha Bytes byly zbroje k dispozici pouze jako kompletní celky. Risen 2 ovšem nabídne zvlášť pokrývky hlavy, boty, rukavice, kalhoty, horní části atp. Vše bude možné kombinovat.
Ve hře budou také pořádné dialogy mezi NPC postavami. Díky nim se jako pozorní posluchači například dozvíte polohu pokladu atp. Monstra a NPC postavy mají zase denní režimy, takže se dá zase očekávat, že v noci narazíme na jiné protivníky než ve dne. Co se monster týče, čekají na nás staré známé potvory a také úplně nové. Potkáme tak znova Gnomy a na obrázku níže můžeme vidět několik nových monster. Kromě fantasy bytostí ovšem narazíme na bytosti ze skutečného světa, např. opice, divočáky, pavouky atp.
Risen 2: Dark Waters je podle článku hotov z 80% a v následujících týdnech bude probíhat nahrávání dabingu. Ono datum vydání na konci letošního roku tak nezní až tak nereálně.

Animace jsou nahrávány pomocí technologie "motion capturing", hrdina se tak bude pohybovat realističtěji. Takže již nebude skákat tak zvláštně, a pokud bude stát na schodech, bude postoj realistický, pokud budou nohy na různých schodech. Motion capturing je použit také u bojů.
Kromě vylepšení animací pohybu jsou vylepšeny také pohyby tváře, které vypadají mnohem lépe než jen obyčejné otevírání a zavírání úst. Nejlépe to bude vidět na nějakém videu, na které si ovšem ještě budeme muset počkat. Celkově vypadají monstra a NPC postavy detailněji a věrohodněji než v předchozím díle.
Grafika také prošla velkým vylepšením. Díky bump mappingu vypadají textury plastičtěji a tím tak opticky o něco lépe. Oblaka již nejsou jen jednoduché textury, nýbrž jsou korektně fyzikálně vypočítávány a zobrazovány.
Jak jsme již zmínili, ve hře budou loadingy při přechodu mezi ostrovy, to ovšem budou jediné loadingy ve hře. Stejně tak nenarazíme ani na žádné neviditelné bariéry (jako třeba v Arcanii). Herní svět bude kompletně volný a prozkoumatelný a interakce s ním byla ještě vylepšena.
Zajímavou informací jsou také zbroje. Ve všech dřívějších hrách Piranha Bytes byly zbroje k dispozici pouze jako kompletní celky. Risen 2 ovšem nabídne zvlášť pokrývky hlavy, boty, rukavice, kalhoty, horní části atp. Vše bude možné kombinovat.
Ve hře budou také pořádné dialogy mezi NPC postavami. Díky nim se jako pozorní posluchači například dozvíte polohu pokladu atp. Monstra a NPC postavy mají zase denní režimy, takže se dá zase očekávat, že v noci narazíme na jiné protivníky než ve dne. Co se monster týče, čekají na nás staré známé potvory a také úplně nové. Potkáme tak znova Gnomy a na obrázku níže můžeme vidět několik nových monster. Kromě fantasy bytostí ovšem narazíme na bytosti ze skutečného světa, např. opice, divočáky, pavouky atp.
Risen 2: Dark Waters je podle článku hotov z 80% a v následujících týdnech bude probíhat nahrávání dabingu. Ono datum vydání na konci letošního roku tak nezní až tak nereálně.

Scany z PC Games
Na internet pronikly obrázky, které jsou obsaženy v článku v časopise PC Games. A to ve formě scanů na ruské fanstránce risen2.ru. Na obrázcích vidíme různá monstra a různé scenerie. Díky Jackovi za info.


Wallpapery k Risen 2
Na základě dostupných materiálů k Risen 2 jsme pro vás vytvořili sadu čtyř první wallpaperů. Na výběr je máte v různých rozlišeních v sekci Risen 2 - Wallpapery.


Risen 2 vyjde pro PC, Xbox i PS3
Deep Silver dnes v tiskové zprávě potvrdil, že Risen 2: Dark Waters bude vydán i pro platformu PS3. Již dříve bylo známo, že hra vyjde pro PC a Xbox. Risen 2 pro zmíněné platformy můžete již nyní předobjednávat.
Tuto informaci přinesl Eurogamer a navíc přidal i další zajímavá fakta o příběhu. Hra se bude odehrávat pár let po ději prvního dílu. Titáni zdevastovali svět a zatlačili lidstvo na samou hranu jeho existence. Z moří povstaly nejrůznější bytosti, které nyní potápějí všechny lodě.
Hrdinův úkol je samozřejmý - zastavit nastalý chaos. Jak člen Eurogamer uvádí, že první zastávkou hrdiny jako člena inkvizice budou jižní ostrovy, kde přebývají nejrůznější piráti, kteří údajně vědí, co dělat...
Díky sleeperovi za echo.
Tuto informaci přinesl Eurogamer a navíc přidal i další zajímavá fakta o příběhu. Hra se bude odehrávat pár let po ději prvního dílu. Titáni zdevastovali svět a zatlačili lidstvo na samou hranu jeho existence. Z moří povstaly nejrůznější bytosti, které nyní potápějí všechny lodě.
Hrdinův úkol je samozřejmý - zastavit nastalý chaos. Jak člen Eurogamer uvádí, že první zastávkou hrdiny jako člena inkvizice budou jižní ostrovy, kde přebývají nejrůznější piráti, kteří údajně vědí, co dělat...
Díky sleeperovi za echo.
Hudba v Risen 2 nebude od Kaie Rosenkranze
Minulý týden prosákla na net informace, že ozvučení Risen 2 již není prací Kaie Rosenkranze, který již není v týmu Piranha Bytes. Kai nyní pracuje na svém vlastním projektu a jeho místo pro Risen 2 pravděpodobně zaujme Bastian Seelbach, jehož poslední prací bylo ozvučení Arcania: Gothic 4.
Na fórech se samozřejmě začaly vést různé diskuse a včera se vyjádřil i Kai, který hráče uklidnil a prohlásil, že "hudba je v dobrých rukou". Kai dále zmínil následující:
Nechme se tedy překvapit, co pro nás Bastian připraví.
Na fórech se samozřejmě začaly vést různé diskuse a včera se vyjádřil i Kai, který hráče uklidnil a prohlásil, že "hudba je v dobrých rukou". Kai dále zmínil následující:
Já osobně jsem se na začátku každého PB projektu pokusil pročistit si hlavu a nastavit se úplně nově na nadcházející hru. Na jednu stranu jsem toho docílil díky technickým rozdílům (u G1 a G2 byla hudba skládána za běhu na pozadí z jednotlivých not, přičemž jsem mohl použít jen málo malých kousků skladeb, u Gothica 3 a Risen jsem pak vytvořil kompletní skladby, které se pak kombinovaly), na druhou stranu měl každý titul svůj vlastní charakteristický styl, svou vlastní "identitu". Soundtracky her od PB byly doposud velmi odlišné a vy jste každý nový směr a styl přijali s otevřenou náručí a zvědavostí. Totéž byste měli udělat i nyní. S nezaujatým sluchem si budete moci plně užít tu péči a kvalitu, jaké jsou uloženy v každém vláknu ozvučení Risen 2.
Nechme se tedy překvapit, co pro nás Bastian připraví.
Osm screenshotů z Risen 2
V galerii na fanstránce worldofrisen.de najdete osm nových screenshotů k Risen 2. Některé z nich jsou již známé, nicméně nyní si je můžete prohlédnout ve vysokém rozlišení. K vidění jsou souboje a přístav v různé denní doby.
Screeny si prohlédněte na WoR.de.

Screeny si prohlédněte na WoR.de.

Archiv novinek
