Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

Souhrnné informace

Tento článek shrnuje veškeré informace o Hře, které se postupně dostávaly na veřejnost.

Datum poslední aktualizace: 19.3.2009

Obecné info
  • Hra by mohla vyjít do konce roku 2009. Podle Tiscali Games v září.
  • Nejedná se o žádný nový díl Gothic ani o žádný remake Gothic 1.
  • Hra nebude obsahovat žádné elementy ze série Gothic. Práva drží JoWood.
  • Bude typická "Piranha-Bytes" hra.
  • O vydání sběratelské edice není ještě rozhodnuto.
  • Hra by měla vyjít v němčině a v angličtině.
  • Demo je v plánu.
  • Plánuje se Hru otestovat důkladněji než Gothic 3.
  • RPB bude pouze pro jednoho hráče.
  • Hra bude přístupná nejspíše od 16ti let.
Příběh
  • Hra bude rozdělena na kapitoly jako G1.
  • Vývojáři se snaží příběh vést zajímavěji a s více obraty v ději.
  • Ze světa zmizeli bohové a vynořila se nějaká nová moc, s níž přijde hráč do styku.
  • Na sopečném ostrově se dějí podivné věci nahánějící strach a nejistotu.
  • Hra má mít jeden dobrý a jeden špatný konec.
  • Existuje určitá skupina, která chce vše prozkoumat - tzv. "Inkvizice".
  • Inkvizice nastoluje pořádek brutálními prostředky.
  • Jeden z hráčových cílů je dostat se na "Zakázaný ostrov".
  • Hra začíná ztroskotáním lodi.
  • Na začátku hry bude hrdina stát na pláži obklopen utopenci a kusy dřeva.
  • Hrdina bude na začátku zbaven všeho, bude začínat od nuly, stejně jako to bylo v G1.
  • První osoba, kterou hráč potká, bude žena Sara, která taktéž přežila potopení naší lodi.
  • Potkáme šéfa rebelů, jehož jméno je Don.
  • Dochází k rekrutování lidí na zkoumání tajných vykopávek.
Herní svět
  • Herní svět bude středověký, hrubý a brutální.
  • Hra se bude odehrávat ve fantasy světě s typickými monstry, mágy, alchymisty, kováři, lovci a bojovníky.
  • Hlavní částí světa má být sopečný ostrov tzv. "Zakázaný ostrov", na němž strávíme vysoké procento herního času.
  • Svět bude menší než u Gothic 3 a bude u něj dbáno na věrohodnost, atmosféru ale i svododu.
  • Ve Hře bude více měst namísto jednoho centrálního.
  • Hra nebude mít žádné násilné ohraničení světa. Vše pochopíme, až uvidíme.
  • Svět se bude skládat z různých přírodních oblastí.
  • Herní svět bude podléhat dynamické změně dne a noci.
  • Dočkáme se i zajímavých jeskyní a dungeonů.
  • Ve Hře budou vodopády (možná lepší než v G3).
  • Krajina má být velmi realistická.
  • Velký důraz je kladen na věrohodnost vody.
  • Hráč se bude moci po světě pohybovat bez loadovacích obrazovek.
  • Atmosféra bude opět o něco temnější.
  • Hra bude obsahovat více druhů terénu, mimojiné pláž, bažinu, hory a příběhově důležité podzemní lokace.
  • Ve hře budou smečky zvířat.
  • Na ostrově vane vítr, což dodává celkovému vjemu velkou realističnost.
  • Ve hře bude jedno velké město (Sopečná pevnost), jeden větší tábor banditů a spousta menších usedlostí (farmy...).
Hra
  • Hráč bude zase hozen do herního dění bez konkrétních znalostí jako v Gothic 1.
  • Určité oblasti budou přístupné až od určité kapitoly.
  • Hra bude rozdělena do 4 kapitol.
  • Bude kladen větší důraz na hádanky.
  • Ve hře budou štíty.
  • Ve hře budou pláště (viditelné na hráči).
  • Boj s holemi ve hře bude.
  • Hra bude opět plná dialogů.
  • Kromě hádanek budou ve hře i pasti a ukryté tajné dveře.
  • Ve hře budete moci bojovat se dvěma zbraněmi.
  • Ve hře bude runová magie.
  • Styl boje se řídí úrovní daného skillu, čili čím více zkušeností tím elegantnější boj.
  • Ve hře budou potraviny, které při pozření určitého počtu zvýší trvale nějakou z vlastností (jako např. jablka v Gothic 2).
  • Systém zkušeností se bude podobat tomu z Gothic 1/2, to znamená, že za každou novou úroveň hráč dostane dovednostní body a zdraví.
  • Ve hře budou gildy nebo podobný druh frakcí.
  • Ve hře bude velmi mnoho různých zbraní a kouzel. Některé z nich budou velmi speciální.
  • Zbroje budou (jako ve všech dílech Gothic) "z jednoho kusu".
  • Hráč se bude moci proměnit v něco jiného.
  • Ve hře opět budou arény.
  • Hráč bude mít potřeby jako hlad, žízeň, spánek, atp.
  • Kovařina bude hrát důležitou roli.
  • Ve hře opět budou pochodně a táboráky.
  • Míření s lukem bude jako v Gothic 3.
  • Proměny budou mít návaznost na příběh a některé lokace bez nich budou těžko přístupné.
  • Hodina ve hře = 5 minut reálného času.
  • Při kování se bude viditelně měnit forma kované oceli.
  • Všechny postavy budou mít více či méně řízený denní systém.
  • Hráč se zase bude muset přiřadit k určité frakci.
  • Hráč se bude moct plížit.
  • Objeví se kněží.
  • Ve hře budou kouzelné svitky; některé budou potřebné ke zdolání určitých překážek či ke splnění určitých úkolů.
  • Budeme se moci stát čistokrevným mágem.
  • Zase se objeví kouzla jako proměny, ohnivé koule, nebo také nové "Kouzlo smíchu".
  • 40% herní doby strávíme v dungeonech.
  • V dungeonech potkáme monstra "S dobrým sluchem a ostrými drápy".
  • Nejspíše se ve hře objeví i kompas.
NPC a bestie
  • Hlavní hrdina bude mít svůj neměnný vzhled, žádná generace postavy.
  • Hrdina je zase bezejmenný.
  • Zbroje postav by měly mít maximálně 6000 polygonů.
  • Ve Hře bude více žen než v Gothic 3.
  • Bytosti ve hře budou mít "specifický" design.
  • Draci, skřeti, elfové ani trpaslíci nejsou plánováni.
  • Postavy ze série Gothic nemohou být z právních důvodů použity.
  • Budou disponovat lepší umělou inteligencí a hráč s nimi bude moci vést napínavé dialogy.
  • Ve hře budou monstra podobná červům krysám, ptákům a gorilám.
  • Ženy budou mít konečně významnější roli, než jak tomu bylo v G1/2.
  • Chování zvířat je konečně pod kontrolou.
Vývoj
  • Bude použit nový grafické engine, částečně licencován ale z velké části také samostatně vyvíjen.
  • Vše bude opět modelováno "od ruky" (i předměty a obsahy truhlic).
  • Všechny animace budou nově vyvinuty.
  • Budou použity nástroje Paralaxmapping, Normalmapping a Specularmaps.
  • Maximální hranice počtu polygonů pro zbroje postav je cca 6000 polygonů.
  • Při vývoji budou použity mimojiné programy 3D Studio Max, Photoshop a ZBrush.
  • Na vývoj jsou mimojiné použity technologie jako Ageia PhysX, Emotion FX a FMod.
  • Pro zobrazení stromů bude opět použita technologie Speedtree.
  • Engine je naprogramován v C++.
  • Hra bude schopná běžet na procesorech s více jádry.
  • Bojový systém ještě není zcela dokončen.
  • Vše je nyní modelováno ručně, i truhly jsou plněny ručně.
  • Hra se již dá kompletně dohrát, ale hotová je zatím jen z 60%.
  • Vývojáře nyní podporují 2 testovací týmy, třetí se přidá, jakmile bude hotový dabing.
Co je a co není hotovo

Je hotovo:

  • Příběh - ještě se však budou řešit drobné detaily mezi dialogy a mezisekvencemi.
  • Technika - Grafický engine je hotový a ovládá všechny moderní efekty. Ještě však chybí optimalizace.
  • Úkoly - Ve hře je už zasazeno na 300 úkolů.
  • Vnější svět - Ostrov Risen je zhruba tak velký jako Khorinis - svět Gothic 2.
  • Systém magie - Detaily jsou ještě tajné, ale systém má být již hotový.

Není hotovo:

  • Interface - Vývojáři experimentují s inventářem a lištami rychlého přístupu.
  • Monstra a postavy - Vzhled hrdiny má být ještě jednou od základu přepracován. Také s některými monstry ještě nejsou PB spokojeni.
  • Bojový systém - Základní princip je již skoro hotový. Ještě však potřebuje vyladit.
  • Podzemí - Ještě chybí pár detailů.
  • Vyvážení - Jak silné bude jaké monstrum, kolik škod budou působit speciální úkoly?...



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist