Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

[GamesCom] Risen 2 preview - Gamestar.de

Vydáno: 17.8.2011
Překlad: El Kamil
Zdroj: Gamestar.de

Německý portál Gamestar.de vydal po vyzkoušení Risen 2 na veletrhu GamesCom krátké preview. Přinášíme vám jeho překlad.

Bruce Willis to tak má v každém z pokračování Smrtonostné pasti: Být slavným hrdinou, to není nic k závidění, žádný šťastný a naplněný život. Ale co to má co dočinění s Risen 2?

No, bezejmenný spasitel světa z prvního dílu Risen se dokáže do Willisova dilematu docela dobře vcítit. Porazil krutého Inkvizitora, zahnal mocného titána, ochránil celý ostrov před zkázou a navíc potkal pirátskou holku svých snů. Ale nic z toho na pevnině nikoho nezajímá.

Koho by taky zajímal sotva obydlený ostrůvek uprostřed oceánu, když zrovna všude po světě řádí titáni a vše, co jim přijde do cesty, zničí. Na začátku Risen 2: Dark Waters, který se odehrává přibližně deset let po událostech prvního dílu, je hrdina zlomený, opilý, zkrachovalý a osamělý.

První kroky: Vítejte doma

K čemu jsou teda padlí hrdinové? No přece k tomu, aby opět povstali, a tentokrát ještě slavněji než kdy předtím! A tak začíná Risen 2 v jedné z posledních lidských bašt, ve městě Caldera. Mnoho námořních cest je kvůli rozzuřeným mořským příšerám neprůjezdných, tajemství bezpečného průjezdu znají jen piráti.

To samozřejmě nemůže uniknout zájmu mocné Inkvizice. A tak když se hrdina znovu střetne s pirátskou dcerkou Patty, pošle je oba Inkvizice na ostrov Takarigua, aby tam našli jejího tatíka, piráta Steelbearda. Hrdina má za úkol vmísit se mezi piráty a zjistit jejich tajemství plavby po moři.

Hratelné demo na GamesComu začíná právě v okamžiku, když loď Inkvizice připlouvá k břehům Takariguy. Aby hrdina zatajil svou skutečnou příslušnost, vydává se za vyhozeného člena Inkvizice. Pomalu prozkoumáváme ostrov. Náš první dojem: Grafika udělala oproti předchůdci značný pokrok. Díky bump mappingu působí detaily jako zdi apod. mnohem plastičtěji. I vegetace vypadá (ještě) lépe.

K tomu si přičtěte úžasné krajiny a městskou architekturu, které sázejí na jasně rozpoznatelná místa a značné výškové rozdíly, mezi nimi propasti, mosty a příkré srázy. Přesto však Risen 2 nedosahuje grafických kvalit Zaklínače 2. Především detaily obličejů a animace strádají.

To nám ale nevadí, protože nás zaujal zejména herní svět, který působí velmi přirozeně a živě. Díky zaběhnutému dennímu režimu postav a všem možným drobným detailům se veterání série Gothic a Risen opět cítí jako doma.

První úkol: Řešení nad řešení

Náš první úkol zní: Obstarat si košili, aby nás přijmul guvernér ostrova, jistý Di Fuego. Polonahého nás stráž totiž nepropustí. A podle zvyku Piranha Bytes můžeme tuto úlohu splnit různými způsoby.

A tak můžeme díky schopnosti "přemlouvání" naší družky Patty chvíli pracovat jako kuchař, vydělat nějaké zlato, za které si pak košili koupíme u obchodníka. Nebo se můžeme proplížit do kasáren a košili tam ukrást. Nebo najdeme skutečného zadavatele úkolu, který nám dá zálohu za doručení jednoho dopisu...

Každý ze způsobů funguje, a tak rázem stojíme před guvernérem. Ten má problém s piráty, který se usídlili na severu ostrova. Někdo té bandě musí donést nabídku míru, a kdo se na ten úkol hodí víc než náš hrdina?

První souboje: Víc animací, víc plynulé

Než se ale pustíme za piráty, splníme ve vesnici pár vedlejších úkolů, mezi nimiž je třeba i obstarání grogu dělníkům na plantážích. I bývalý hrdina musí občas trochu makat. Na plantáži se dáme do řeči s jedním chlápkem, jehož červený šátek máme přinést jednomu zajatému pirátu. Když žádná slova nepomohou, tasíme šavli.

Poprvé Piranha Bytes u animací zavrhli postup přes klíčové snímky, místo toho používají nákladnější motion capturing a výsledek je znát. Jednotlivé útočné a obrané animace nyní na sebe plynule navazují.

Později si proklestíme cestu skrz divočinu až do jeskyně, ke na nás čeká velké překvapení: Tlustý, hrůzostrašný a kulatý hrobní pavouk, který je asi tak velký a tuhý protivník jako důlní červ z her Gothic.

I tady pozornost upoutají kromě plastických a detailních modelů protivníků především vylepšené animace. Bestie se pochoduje po jeskyni jako pavouk sem a tam, zatímco svými kusadly divoce mlátí kolem. Když bestii dostaneme příliš do úzkých, ukryje se do těžce prolomitelného obranného postavení. Pak pomohou nejspíš jen špinavé bojové triky (prokopnutí, písek do očí, atp.), které se náš hrdina může později naučit. Boje tak nejen že vypadají lépe, ale také náročněji.


monstrum

Proč zase bez rumu?

Na druhém konci ostrova konečně nacházíme tábor pirátů. Cestu dál nám překříží strážce, ale naštěstí je i tady množství způsobů, jak dosáhnout cíle. Jedním z nich je i prosté zmlácení protivníka. My ovšem volíme diplomatičtější cestu. V nedalekém doupěti pirátů zjistíme, že jim došel rum. U všech hromu, piráti bez rumu? To je v tomto případě dvojnásob špatné, protože v Risen 2 je rum brán jako léčivý nápoj.

Takže, co udělá náš hrdina? Obstará přísady na rum, což jsou voda a cukr. Zní to jednoduše a také to tak je, přesně práce pro nás. To se ani nevyplatí být hrdinou. Co se ale vyplatí, je čekání na Risen 2.

Závěr: Juhuu, je to zase tu, ten starý dobrý Gothic-pocit. A navíc piráty jako v mém nejoblíbenějším díle Gothic 2: Noc Havrana. Přitom Piranha Bytes nevymysleli pro Risen 2 nic zásadně nového nebo revolučního, za to je ale všechno větší, pěknější, promyšlenější a komfortnější než předtím. Můžete to považovat za stagnaci, ale nemusíte. Jelikož Piranha Bytes se koncetrují na to, co umí nejlépe: Živý, hrubý svět, v němž nejen rádi bojujete a zkoumáte, ale v němž se i rádi zdržíte. Pokud se povede hlavní příběh, bugy zůstanou za dveřmi, pak se počátkem roku 2012 rád vydám na moře.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist