Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

Interview s Björnem Pankratzem

Vydáno: 15.8.2011
Překlad: Treon
Korekce: Macraschley1 & kloudici
Zdroj: Gamestar.ru

Jmenuji se Björn Pankratz a jsem vedoucím projektu v týmu Piranha Bytes. Má práce v týmu je dosti rozmanitá - kromě projektového plánování a řízení celého procesu také spolupracuji na herním designu a psaním příběhu pro Risen 2. Také píši dialogy, upravuji konstrukci příběhu a realizuji různé questy. U Piranha Bytes jsem déle jak 10 let a pracoval jsem na všech dílech série Gothic, a nyní na sérii Risen.

Risen byla první hra studia, která nebyla nijak spojena se sérií Gothic. Myslíš si, že jste novou sérii začali úspěšně?
My v Piranha Bytes jsme s Risenem velmi spokojeni. Reakce fanoušků a reakce komunit nás vcelku ujistily, že naše rozhodnutí začít novou značku, která se soustředí na silné stránky našich her jako Gothic 1, bylo správné. Zvláště nyní s novou tématikou Pirátů je to dobrý pocit, dělat něco nového.
Piranha Bytes je jedním z mála studií, jejichž činnost se nedá srovnat s žádným jiným studiem. Vaše hry mají tradičně stejný koncept a jsou také velmi podobné ve stylu vyprávění příběhu. Proč jste se rozhodli dodržovat tyto zásady a nebudete do budoucna radikálně měnit svůj styl práce?
Některé možnosti jsme změnili, to ano, ale naši fanoušci v Risenu 2 ihned poznají styl Piranha Bytes. Stále spoléháme na to, co dělalo naše předešlé hry úspěšnými - vyprávět dobrý příběh v zajímavém světě. Ale samozřejmě jsme provedli také dost změn, a to zejména co se kvality týče. Risen 2 je bezesporu nejhezčí hra Piranha Bytes!
Před časem se objevily nějaké informace o tom, že jste vyřešili konflikt s JoWoodem a začínáte vyvíjet nový díl Gothicu. Můžeš to nějak okomentovat? Máme nějakou šanci na oznámení pátého dílu série?
Práva na sérii Gothic máme zpět. Ale v současnosti se naplno soustředíme na vývoj Risena 2 a toto prostředí nám poměrně vyhovuje. Takže teď nemůžu říci co přinese budoucnost. Vždy se plně soustředíme na vývoj aktuální hry, a teprve potom přemýšlíme co dál.
Pojďme se tedy podívat trochu na Risen 2. Pokud víme, tak jste se rozhodli změnit hlavní téma na moře a pirátské prostředí, což je u vás docela neobvyklé. Proč jste se k tomu rozhodli? Co Vás k tomu přimělo?
Risen 2 bude pirátské RPG. Myslíme si, že pirátská atmosféra s odvážným světem se výborně hodí ke stylu našich her. Už jsme měli piráty i v našich předchozích hrách. K vidění byli např. v Gothic II: Night of the Raven, nebo Risen. Tentokrát jsme se rozhodli jim věnovat celou hru. První Risen se odehrával pouze na jednom ostrově. Cítili jsme, že je čas se přesunout do temných vod a odhalit tajemství mapy pokladu Kapitána Ocelovouse, vedlejší příběhové linie v Risenu 2.
I v druhém díle bude hlavní postavou hrdina z prvního dílu. Co se s ním za dobu od prvního dílu stalo? Jak se jeho charakter změnil?
Ano, hrdina zůstává stejný jako v prvním díle. I přes jeho hrdinské činy na Faranze Titáni pokračují v ničení světa. Hrdina odešel s Inkvizicí do jedné z posledních pevností lidí, kde se snaží skrývat před osudem. Pouze nečekané setkání s Patty ho přiměje odložit láhev rumu.
Jaké dobrodružství čeká hlavního hrdinu? A můžeš nám něco říci o příběhu Risena 2?
Lidstvo je na pokraji zničení. Situace se zdá být ztracená, ale pak se vrátí Patty ze svého hledání otce. Ukazuje se, že piráti mají zbraň proti mořským tvorům, kteří brání pohybu lodí po moři. A tak je hrdina vyslán mezi piráty jako špeh inkvizice...
Potkáme také nějaké staré známé z prvního dílu?
Setkáme se s Kapitánem Steelbeardem, otcem Patty. Fanoušci by ho měli znát z prvního dílu z questu hledání pokladů. A známých z prvního dílu bude více, jen je nechceme zatím prozrazovat.
Vaše hry tradičně nabízí volbu mezi nějakými frakcemi. Risen nebyl výjimkou, kde jsme si mohli zvolit mezi bandity a Inkvizicí. Bude v Risenu 2 podobná volba?
Ano frakce považujeme za základ našich her. Už jsme odhalily dvě z nich - Piráty a Inkvizici. Existuje ovšem ještě třetí, která ale zůstane ještě utajena. Jako vždy mají všechny frakce své speciální vlastnosti, které mohou hrdinu naučit, pokud je bude podporovat.
Bude rozsah herního světa větší nebo menší v porovnání s prvním dílem? A jak budou řešeny lokace? Zda bude hodně nahrávacích zón, nebo některá území nebudou ze začátku přístupná?
Rozloha země bude v Risen 2 mnohem větší než v prvním díle. Máme několik ostrovů a pobřežních oblastí, po načtení daného ostrova ho hráč může prozkoumávat bez jakéhokoliv dalšího nahrávání. Hra začne v malém regionu, ale hodinu po hodině bude přibývat více ostrovů, a to by mělo dát hře přesně to tempo, které potřebujeme.
Co bude dominantou Risena 2 - husté lesy, holé louky, malá města, velká města?
V Risenu 2 má každý ostrov svou vlastní atmosféru a klima. Budou zde města, tropické lesy, džungle, idylické pláže a samozřejmě temné jeskyně a chrámy. Stejně jako všechny naše předchozí hry, i Risen 2 je tvořen celý ručně.
Bude existovat nebezpečí napadení piráty nebo monstry během plavby na moři? Pokud ano, popiš trochu námořní souboje.
Loď slouží hráči jako prostředek k cestě mezi ostrovy. Zatímco je možné bojovat na lodi, námořní bitvy nejsou součástí hry. Risen je RPG a ne simulátor.
Řekni nám prosím něco o příběhu. Bude nelineární a kolik způsobů konce ve hře je?
Schopnost vyřešit určitý úkol několika způsoby je záměr Risena 2 - stejně jako tomu bylo v našich předchozích hrách, ovšem zde jsme chtěli jít ještě o krok dále. Takže jsme se ujistili, že každou důležitou situaci lze vyřešit několika způsoby. Např. se hrdina musí dostat za stráže. Takže buď úplatek, nebo boj, nebo mu kapsářstvím sebrat klíče. A to je jen polovina možností, které hráč bude mít, ale teď o nich ještě nemůžu mluvit. V následujících měsících Vás čeká mnohem více informací.
Bude změněn systém dialogů?
Nechceme měnit fungující systém, jen ho vylepšíme. Tentokrát bude mít hrdina možnost výraznějších odpovědí, které budou formovat jeho charakter.
A co monstra? Budou nějaké nové? A jaké budou mít funkce?
Všechny příšery byly přepracovány a mnoho nových jsme vytvořili. Když jsme chtěli dělat pirátskou hru, tak jsme je nechtěli jen přebarvit, ale ve skutečnosti je přizpůsobit k světu. Takže očekávejte hodně monster z oceánu a propastí. Také jsme investovali hodně času na vytvoření speciálních útoků a vzorů chování pro každé monstrum na základě jejich pozadí v příběhu a životnímu prostředí.
A poslední otázka. Co můžete říci o technologii? Jak jste rozšířili animace a kvalitu grafiky?
Hodně jsme vylepšili engine z prvního Risena. V podstatě jsme vytrhali všechny jeho části a znovu je poskládali dohromady. A i přes to jsme dosáhly grafické kvality, která překonává vše, co jsme doposud vytvořili.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist