Risen fansite - návody, novinky, wallpapery, screenshoty, tipy a triky
r1 r2 r3 fórum

FAQ @ gamers.at

Vydáno: 20.8.2009
Překlad: El Kamil
Zdroj: gamers.at

Server gamers.at dal fanouškům možnost zeptat se redaktora, který hrál preview verzi Risen, na nejrůznější věci ze hry. Zde jsou jeho odpovědi.

Jak to vypadá s bugy a celkovou délkou hry?
O celkové délce hry bohužel nemohu osobně nic přesného říci, protože jsem neměl možnost hru dohrát, ale podle některých údajů od vývojářů a mých zkušeností bych řekl, že se délka hry bude pohybovat mezi 40 a 80 hodinami. Samozřejmě v závislosti na tom, kolik úkolů splníte a jak moc budete prozkoumávat svět.

Co se bugů týče mohu především utlumit všechny ty poplachy. Během mého několikahodinového testovacího hraní hra ani jednou nespadla a nenašel jsem žádné ohromné chyby! To se vůbec nedá srovnávat s G3, zde vývojáři odvedli opravdu dobrou práci.
Opakují se modely a hlasy NPC postav?
Modely se opakují celkem často, ovšem liší se svým oblečením, účesem či obličejem. U modelů žen jsem měl pocit, že si jsou podobné opravdu hodně. Dabéři postav jsou opravdu vynikající a škála hlasů je rozmanitá, i když je jasné, že některé hlasy opakovaně použity budou.
Co uživatelské rozhraní? Všechno pohodolné nebo tam jsou nějaké problémy?
Rozhraní je opravdu jednoduché, pomocí čtyřech kláves je možné dosáhnout všeho potřebného, tedy inventáře, deníku, mapy a přehledu vlastností. Na jednotlivých obrazovkách je všechno pěkně přehledně roztřízeno, zde opravdu nemohu nic vytknout.
Bude ve hře dost žen?
Ano i ne, ve hře několik žen bylo, hned v přístavu se nachází nevěstinec, ale celkově vzato ději dominují muži a nevypadá to tak, že by každý chlap ve hře měl ženu či přítelkyni :).
Byla hra testována na více systémech? Je v aktuální verzi hratelná (což dříve nebylo možné)?
Hra byla testována na více systémech, notebookem počínaje, přes PC střední třídy a hi-endovým systémem konče. Všude hra běžela, počítač by to ovšem měl být výkonný. Na notebooku se musíte smířit s nižšími detaily, aby to bylo hratelné. Takže ano, verze 1.0 je hratelná!
Jak vypadá denní režim NPC postav? Co jí, s kým se baví, kde pracují?
Ano, takže NPC postavy mají svůj denní režim, povídají si mezi sebou, příležitostně sedí u táboráku a jí, ženy vaří a každá NPC vykonává své povolání, tedy kováč ková zbraně, alchymista vaří lektvary a obyčejní dělníci nosí věci. Všehovšudy celkem živoucí kulisa pro jednotlivé úkoly.
V dřívějších hrách byla vždy taková nepohodlná věc, že když se hráč poflakoval po krajině za účelem levelování nebo pobití nepřátel, mohl se dostat do styku s questovými předměty, osobami nebo lokacemi, o nichž ovšem tou dobou ještě nic nevěděl.
I zde je možné ve hře narazit na questové předměty, aniž by byl daný quest aktivovaný. Systém to ovšem ukáže. Například: zabiju jednu z pěti příšer, mlátím dál, no a najednou mám splněný úkol. Jak moc negativně se to na hře projeví, nemůžu teď říci, neměl jsem s tím zatím žádné problémy.
Jsou ženy v Risen jen na okrasu nebo opravdu zadávají i důležité úkoly? Jsou ve hře i starší ženy?
Ženy opravdu zadávají důležité úkoly a jsou pevnou součástí příběhu. Starší ženy jsem ve hře zatím moc nepotkal, řekněme, že jedna z dam měla už přes 40, ale opravdu staré ženy se šedivými vlasy jsem ještě nepotkal.
Zajímaly by mne porovnávací screenshoty na nízké, střední a vysoké detaily. A pokud takový systém máte, jak hra běží na doporučených HW nárocích?
Netestovali jsme hru přesně na takovém systému, ovšem na podobném: Core2Quad 6600, GeForce 8800 GTS a 3 MB RAM a běžela na pořádných detailech s dostatečným FPS. Ovšem na střední a vysoké detaily dostával náš počítač dost zabrat od detailních stínů.

Screenshot při rozlišení 1680x1050 s nízkými detaily:



Screenshot při rozlišení 1680x1050 se středními detaily:



Screenshot při rozlišení 1680x1050 s vysokými detaily:



Je možné celý ostrov hned na začátku prozkoumat nebo jsou ve hře určité zóny, které na začátky nelze navštívit?
Ano, celý ostrov je hned od začátku přístupný, tedy co jsem zatím vyzkoušel. Ovšem v některých oblastech jsou monstra tak silná, že je lepší si nejdřív vylepšit postavu někde jinde a získat lepší výbavu.
Je ve hře aréna?
Ve hře je aréna pro boje, pokud myslíš toto, ano, ale omezují se jen na určité lokace. (Těžko říci, co tím chtěl autor říci - pozn. překl.)
Jak dlouho nepřátelé pronásledují hrdinu? Dá se jim vůbec utéct?
Takže nepřátelé nebo monstra hrdinu pronásledují celkem neústupně, ale je možné jim ustéct, pokud běžíte celkem daleko od něj, tak se otočí a jde zpátky.
Jsou ve hře bohové?
Ještě jsem se s nimi nesetkal.
Jak to vypadá se systémem levelů a stupni obtížnosti?
Systém úrovní je známý z Gothica 3, hrdina získává zkušenostní body za řešení úkolů a pobití nepřátel. Z těch se získají dovednostní body, které lze uplatnit u učitelů pro naučení se schopností. Vlastnosti postavy lze buď koupit nebo posílit pomocí kouzel či bylin. Ve hře jsou celkem tři stupně obtížnosti, přičemž Risen to hráči zrovna příliš nezjednodušuje. Stále platí všechno posbírat a zlepšovat své vlastnosti, jinak nemáte proti silným nepřátelům žádnou šanci.
Může si hráč sám vyrobit či přičarovat zbroje či zbraně?
Ano, pomocí dovednosti "Kování" je možné vyrobit si zbraně a tako šperky, které vyžadují potřebné suroviny, které mohou být i magické.
Jak vypadá bojový systém na blízko?
Bojový systém na blízko se sestává ze dvou elementů - útok a obrana, přičemž například pomocí zvýšení dovednosti boje s mečem je možné naučit se další pohyby pro prolomení útoků nepřátel či pro provádění útoků do strany. Boje vyžadují také trochu taktického umění a dobré načasování. Později je možné kombinovat jednotlivé údery do komb. Speciální zásahové zóny jsem u nepřátel zatím nepozoroval.
Co se stane, když hrdina skočí do moře? Neumí totiž plavat, že...
To sedí, hrdina v Risen neumí plavat, do vody sice může jít, ale když jde hlouběji, přijde krátká sekvence, která naznačí, že hrdina neumí plavat. Ovšem neutopí se, ale je vyplaven zpět na pláž a může dál pokračovat bez poškození.



Gothicz.net | Gamefan.cz | © Kamil Krásný & Paulie & Jémák 2007-14 TOPlist