Interview s Björnem Pankratzem
Tentokrát na naše otázky odpovídal projektový ředitel a herní designer studia Piranha Bytes Björn Pankratz.
1. Můžete nám prozradit důvod, případně důvody, které Vás vedly k tomu, že jste Risen 3 ohlásili tak poměrně pozdě?
To jsme na základě marketingového plánu nerozhodli my sami, ale Deep Silver.
2. Risen 3 by měl ukončit sérii Risen. A co dál? Můžete nám prozradit aspoň to, zda se můžeme těšit na další obdobný žánr jako Gothic a Risen, nebo může přijít i něco úplně nového?
V této chvíli pochopitelně nemůžeme říct, co přijde dalšího, určitě to bude ale něco, v čem jsme silní.
3. Vaše studio má velice silnou komunitu fanoušků. Uvažovali jste do budoucna o větší zapojení komunity do vývoje her? Jako např. open developer blog u Might & Magic X kde měli hráči možnost v anketách vyjádřit svůj názor?
Máme skvělou a velmi angažovanou komunitu, která rovněž zastává mnoho odlišných názorů. Pokud se objeví přání, která má obzvlášť velká skupina lidí, pokoušíme se je nyní vždy zohledňovat. Protože jsou akce na internetu bohužel velmi časově náročné, nemáme tak často příležitost je uskutečnit, ale několik nápadů už bychom měli.
4. Bude obsahovat Risen 3 marvin mod takový, jaký byl kupříkladu v Risen 1, anebo se bude blížit spíše Risen 2?
Ani jednomu.
5. Přemýšlíte nad dodělávkami (většími opravami) prvních dílů série Gothic? Anebo o datadisku k Risen 1?
K našim dalším plánům ohledně tohoto zatím nemůžeme podat zprávu.
6. Budou v Risen 3 zodpovězeny všechny otázky z předešlých dílů? Popř. dozvíme se nějaké zajímavé věci z historie světa Risen (kupříkladu Farangy a jejích obyvatelech)?
My jsme se dlouho pokoušeli více osvětlit historické pozadí, např. ve formě knih ve světě, a chtěli tím poskytnout hře větší hloubku. Další nezodpovězené otázky osvětlíme v R3. Můžete se těšit.
7. Přemýšlíte u budoucích projektů o změně enginu anebo zůstanete u Genome s tím, že jej budete dále optimalizovat?
Vyvíjíme náš engine neustále a v posledních letech jsme nenechali kámen na kameni. Jak v tom budeme pokračovat při našich dalších projektech, to nemůžeme v současné době říct.
8. Plánujete demo Risen 3, popř. jinou možnost vyzkoušení?
Gronkhovo Let´s play dema si můžete prohlédnou už nyní. Na další si musíme počkat.
9. Ke kterému dílu bude více podobný bojový systém - k Risen 1 či k Risen 2? Anebo jste jej předělali úplně a bude zcela nový?
Bojový systém jsme kompletně přepracovali. Všechny animace jsou nové, je více možností a boj se stane přímější a čitelnější. Také protivníci reagují nyní na hráče odlišně, takže musím přemýšlet, která taktika je na kterého protivníka efektivnější. Mimoto je zde nyní také více bojových kouzel, jak na dálku tak nablízko.
10. Silnou stránkou her Piranha Bytes byla vždy hudba - kdo a s kým ji nyní nahrává? Můžete nám předvést nějaké ukázky?
Hudbu skládal tradičně Dynamedion. U nás doma se o hudbu a zvuk staral Stefan Randelshofer.
11. Můžeme se těšit na rozsáhlé a složitější questy, a questy které budou mít několik možných řešení, které budou hráče nutit třeba hrát hru několikrát? Jako například cech zlodějů v Gothicu 2?
Ano, ve skutečnosti je zde velké množství různých questů a gild. Takže se na různých místech, kterými můžu cestovat, vyskytuje mnoho odlišných problémů a příběhů. Po přijetí se otevře celá řada úkolů, které zůstanou uzavřeny pro ostatní členy gildy a každý člen party bude mít svůj vlastní příběh.
12. A jak je na tom R3 ohledně žen? Budou hrát i nějakou větší roli, nebo budou jen okrajové asi jako v Gothicu 1?
Role žen bude obecně podobná jako u předchozích her. Avšak připravili jsme pro vás pár zajímavých věcí.
13. Ohledně DLC... závisí jejich tvorba na popularitě hry, nebo jsou pevně dané?
Záleží samozřejmě na poptávce. Zda budou další obsahy skutečně objednány, o tom rozhodne vydavatel.
14. Budeme se moci za zkušenostní body učit stupně alchymie, kovářství získávání trofejí apod. Jako tomu bylo v sérii Gothic?
Ano, bude zde nespočet schopností a dovedností, ke kterým patří mimo jiné i alchymie, kovářství a získávání trofejí.
15. Mohli byste pozdravit naši česko-slovenskou komunitu (Gothicz.net a Risen.cz) a krátce napsat, proč by si měli zdejší fanouškové objednat Risen 3?
Ahoj vám všem tam venku, velmi nás těší, že se o naši novou hru zajímáte. Pokud jste taky takoví pohádkáři jako my a rádi se hodiny proháníte po fantasy světě s láskyplně ručně vytvořenými krajinami, pak jste u nás správně. Přejeme vám mnoho zábavy při R3: Titan Lords.